Методичні
рекомендації
щодо ведення та
перевірки зошитів з математики
в
загальноосвітніх навчальних закладах
I. Загальні положення
1.1. Дані методичні
рекомендації розроблені на підставі листа МОН України №1/9-529 від 27.12.2000р
«Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з
природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах», наказу МОН України № 371 від
05.05.2008 р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів
у системі загальної середньої освіти» та наказу МОН України № 1222 від
21.08.2013 р. «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних
досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».
Останні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи
набувають чинності поетапно: у 5 класах – з 2013/14 н. р.; у 6 класах – з
2014/15 н. р.; у 7 класах – з 2015/16 н. р.; у 8 класах – з 2016/17 н. р.; у 9
класах – з 2017/18 н. р.
1.2. Рекомендації
визначають основні організаційні засади, порядок ведення та перевірки зошитів з
математики.
1.3. Ведення зошитів з
математики учнями навчальних закладів з 5-го по 11-й клас є обов’язковим.
1.4. У зошитах
виконуються письмові класні, домашні та контрольні роботи .
II. Види письмових робіт учнів
2.1. Основними видами
класних і домашніх письмових робіт учнів є :
• вправи та задачі з математики;
• складання аналітичних та узагальнюючих
таблиць, схем;
• самостійні та контрольні роботи.
2.2. Форми поточних та підсумкових письмових
робіт:
• контрольні роботи з різнорівневими завданнями;
• контрольні роботи в тестовій формі;
• комбіновані контрольні роботи;
• самостійні роботи.
Поточні види контролю мають на меті перевірку
засвоєння вивченого програмового матеріалу. Зміст та кількість робіт
визначається вчителем з урахуванням складності матеріалу, кількості годин на
його вивчення, а також здібностей учнів класу.
Для проведення таких
видів робіт учитель використовує частину уроку.
Контрольні роботи
проводяться після вивчення найбільш значущих тем у відповідності до
календарно-тематичного планування вчителя та згідно з Програмою.
ІІІ. Кількість і
призначення учнівських зошитів
3.1. Для виконання класних і домашних робіт
учні повинні мати таку кількість зошитів:
• з математики 5-6 класи – два зошити;
• з алгебри 7-9 класи – один зошит;
• з алгебри та початків аналізу 10-11 класи –
один зошит;
• з геометрії 7-11 класи – один зошит.
3.2. Для контрольних
робіт з математики передбачаються окремі зошити, які зберігаються в навчальному
закладі протягом навчального року. В них виконуються контрольні та корекційні
роботи:
в 5-6 класах – 1 зошит
для контрольных робіт з математики;
в 7-11 класах – 2
зошити, з них один для контрольних робіт з алгебри (алгебри та початків
аналізу) і один для контрольних робіт з геометрії.
3.3. Самостійні роботи
з математики учні можуть виконувати в робочих зошитах, в зошитах з друкованою
основою.
IV. Порядок ведення
зошитів з математики
Усі записи в зошитах
учні виконують з дотриманням таких вимог:
4.1. Писати охайно,
розбірливим почерком, синім чорнилом.
4.2. Оформлення
титульної сторінки зошита :
Зошит
для
робіт з математики (алгебри, алгебри та початків аналізу, геометрії)
учня
(учениці) _______класу
загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів
Прізвище та ім’я (в
родовому відмінку)
4.3. Зберігати поля з
зовнішньої сторони.
4.4. Вказувати дату
виконання роботи: число цифрами, а місяць прописом.
4.5. Вказувати, де
виконується робота (класна чи домашня). Позначати номер вправи, задачі.
4.6. Між останнім
рядком даної письмової роботи та наступною роботою пропускати 4 клітини .
4.7. Креслення
виконуються олівцем (у випадку необхідності - із застосуванням лінійки та
циркуля), а умовні позначення до них підписуються ручкою.
4.8. Невірні написи: літера, число чи знак
закреслювати похилою лінією, частину слова, слово, вираз - тонкою
горизонтальною лінією; угорі над виправленням надписується необхідна літера,
слово, вираз; не виділяти невірні записи дужками. При виправленні не
використовувати коректор.
V. Порядок перевірки
письмових робіт учителями
5.1.
Зошити учнів, в яких виконуються класні та домашні роботи,
перевіряються:
• з математики в 5 та 6 класах – один раз на
тиждень у кожного учня (кількість перевірених робіт – не менше однієї на вибір
вчителя);
• в
7-9 класах – один раз
на два тижні
у кожного учня (кількість перевірених робіт – не менше
двох на вибір вчителя);
• в
10-11 класах – один раз
на місяць у
кожного учня (кількість
перевірених робіт – не менше двох на вибір вчителя).
Вчителі не повинні
обмежуватись лише власною перевіркою виконання учнівських робіт, а мають
практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи тим самим в учнів потребу
здійснювати самоконтроль.
Вчитель також може
перевіряти і оцінювати частину письмової роботи (задачу, вправу, побудову
графіка тощо).
Оцінка за ведення
зошитів з математики виставляється до класного журналу наприкінці вивчення
кожної теми, але не менше, ніж один раз на місяць.
До уваги береться
наявність і правильність виконання класних і домашніх робіт, оцінки за поточну
перевірку зошитів, охайність ведення зошитів.
5.2. Всі види
контрольних робіт з математики перевіряються у всіх учнів.
5.3. Перевірка
контрольних робіт учителем здійснюється в термін до наступного уроку.
5.4. У роботах, що
перевіряються, вчитель позначає і виправляє допущені помилки, керуючись
наступним:
• при
перевірці зошитів і контрольних робіт з математики тільки підкреслює і
виправляє допущену помилку;
• підкреслення і виправлення помилок
здійснюється вчителем лише червоними чорнилами;
• при виставленні балу за роботу вчитель
керується критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, що зазначені вище.
5.5. Результати
контрольних, самостійних робіт обов’язково заносяться до класного журналу. За класні і домашні
письмові роботи в журнал виставляються бали на вибір учителя.
5.6. Після перевірки
письмових робіт (контрольних робіт з різнорівневими завданнями, контрольних
робіт у тестовій формі, комбінованих контрольних робіт) в контрольних зошитах
проводиться корекційна робота.
Комментариев нет:
Отправить комментарий